Grb Kikinde

Aktuelno

Budite informisani...

Nastavak započetih i realizacija novih poduhvata

Datum: 28.12.2010.

 Predsednik Opštine Ilija Vojinović i načelnik Opštnske uprave Branko LJuboja održali su danas konferenciju za medije na kojij su sumirani rezultati i rad lokalne samouprave u 2010, a bilo je reči i o planovima u 2011. godini.

Vojinović je ponovio da je na jučerašnjoj sednici Skupštine opštine usvojen budžet za narednu godinu u iznosu od skoro 1,8 milijardi dinara i podsetio na glavne prihodovne i rashodovne stavke.

Po njegovim rečima, bitno je napomenuti da ovo rukovodstvo nije kreditno zadužilo opštinu i da su u poslednje dve godine, na ime nepovoljnih kredita koje je podiglo bivše rukovodstvo, plaćene rate u visini od 126 miliona dinara, odnosno 50.000  evra svakog meseca. Taj novac mogao je biti iskorišćen za druge, korisnije namene, smatra Vojinović.

Po njegovim rečima, u narednoj godini biće nastavljeni projekti čija je realizacija započeta ove godine, a koji su finansirani iz Fonda za kapitalna ulaganja APV. Osim toga počeće realizacija poduhvata za koje postoje odluke ovog fonda, poput izgradnje i opremanja nove industrijske zone, sanacija gradskih ulica (Zmaj Jovina, Đure Jakšića, Braće Tatić i Generala Drapšina). U planu je rekonstrukcija distributivne magistralne vrelovodne mreže u ulici Braće Tatić, nastavak izgradnje kanalizacione mreže, nabavka medicinske opreme, izrada projektne dokumetacije za muzej „Tere“, kao i rekonstrukcija objekata Kulturno umetničkog društva „Eđšeg“. Inače, za Kikindu je iz Fonda, od njegovog osnivanja izdvojeno dve milijarde i 150 miliona dinara.

- Odeljenje za projekte Opštine Kikinda ukupno je ostvarilo blizu 5,5 miliona evra odnosno 580 miliona dinara. U prethodnih godinu dana  od domaćih i stranih donatora, za projekte koji su bitni za lokalnu zajednicu, kao što znate, kao potencijalnim kandidatima za članstvo u Evropskoj uniji još uvek nam nisu dostupni fondovi namenjeni infrastrukturnim radovima, kao ni za razvoj ruralnih područja.

Pored startovanja zoohigijeničarske službe, što očekujemo početkom godine, čime rešavamo dugogodišnji problem pasa i mačaka lutalica, kapacitet lokalne samouprave podižemo otvarnjem „šaltera“ na kojem će građani na jednom mestu dobiti sve neophodne dozvole u takozvanom „sistemu 48“ čime postiožemo veću transparentnost u radu. Osim toga, tu je i  pošumljavanja pograničnog pojasa sa Rumunijom, a nedavno je, u okviru programa „Exchange 3“, odobren projekat digitalizacije opštinske arhive, koja će doprineti bržem rešavanju zahteva građana - rekao je Vojinović.

- Teret koji nam je ostavila prethodna vlast preneo se i na 2010. godinu. Nakon dve godine mukotrpnih pregovora, uspeli smo da dođemo do predloga aneksa ugovora sa kompanijom „Asa“, koji bi trebalo da potpišemo već u prvoj polovini januara 2011. godine. „Asa“ od 20. decembra ne naplaćuje kese sa odlaganje viška otpada i odnosi smeće koje građani ostave u kesama pored kanti, što do sada nije bio slučaj. Potencijalno povećanje cene „Asinih“ usluga biće praćeno  primarnom selekcijom otpada, skupljanjem kabastog otpada, dok će cena deponovanja biti fiksirana u 2011. godini  i vezana za evropsku valutu, a od 2012. godine biće izražena u dinarima i uvećavaće se za realnu inflaciju u državi. Dakle, više neće biti primene oba kriterijuma pri utvrđivanju cene deponovanja, kako je to za Opštinu Kikinda nepovoljnim ugovorom bilo ranije utvrđeno. „Asa“ će izraditi i dostaviti Opštini investicioni plan za narednih pet godina, uključujući studiju izvodljivosti i način finansiranja, kao i plan poslovanja zajedničkog preduzeća, što do sada nije bila u obavezi. Kikinda će imati svog predstavnika u zajedničkom preduzeću, odnosno zamenika direktora, kako bi Kikinđani imali uvid u celokupno poslovvnje - rekao je Vojinović.

On je istakao da je tokom ove godine uspostavljana i obnavljana sradanja sa bratskim gradovima, susednim državama i rađeno na zajedičkim projektima, čime je promovisana Kikinda u Žilini (Slovačka), Rešici (Rumunija), Bihaću, Narviku, Temišvaru, Šentjuru, Makou, Budimpešti, Nemačkoj, Holandiji, Hrvatskoj...U postupku je i završetak procedure  bratimljenja sa Bihaćem i Rešicom. Kikindu su posetile brojne strane delegacije, ambasadori i predstavnici stranih država.

Vojinović je podsetio da nas je zadesila elementarna nepogoda zbog obilnih padavina i podizanja nivoa podzemnih voda. Nakon procene komisije, Opština je građanima pomogla sa pet miliona dinara za one čiji su objekti oštećeni, a od svih nivoa vlasti zatražena je pomoć za oštećene objekte, kao i za ratare čiji su usevi propali od vlage.

- U Kikindi bi početkom naredne godine trebalo da počne izgradnja oko 60 stanova u ulici Pere Segedinca, za sugrađane sa nižim, odnosno srednjim novčanim primanjima. Pravo da ih koriste, uz mesečnu kiriju od oko jednog evra po kvadratnom metru, imaće porodice i pojedinci sa primanjima od 30.000 do 70.000 dinara.

Prevoz za učenike sa sela i ove godine bio je besplatan, što je u velikoj meri pomoglo kućnim budžetima.Tu praksu nastavljamo i u narednoj godini. Uz pomoć Švajcaraca, otvorili  smo Regionalni centar za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju,  jedini u Vojvodini, sa izvanredno opremljene učionice i svim neophodnim učilima - rekao je Vojinović.

Naglasivši učešće Kikinde u poduhvatu zajedno sa još trideset gradova u državi „Srbija u ritmu evrope“, Vojinović je istakao  programe razmena srednjoškolaca, kao i projekte Kancelarije za mlade, čime je otvorena mogućnost da mladi aktivno učestvuju u radu lokalne zajednice. U toku je izrada Akcionog plana politike za mlade, otovrene su kancelarije po selima, otvoreno je Savetovalište za mlade. Vojinović je napomenuo da će i u narednoj godini lokalna samouprava stipendirati talentovane studente, a i one sa slabijim materijalnim stanjem.

- Iz Fonda solidarnosti redovno se isplaćuje jednokratna pomoć za sugrađane sa slabijim primanjima za potrebe lečenja, kao i pomoć za ogrev. Mesečno se za narodnu kuhinju izdavaja preko četiri stotine hiljada dinara - rekao je Vojinović i podsetio da su usvojeni neki strateški dokumenti i donet Akcioni plan za sprovođenje strtegije ekonomskog razvoja.

- Rad lokalne samouprave je i u 2010. godini bio transparentan. Javnost je imala o svakom događaju informaciju, a svaki put smo i  novinarskim ekipama omogućavali da na događaje stignu na vreme. Sve informacije dostupne su na opštinskom sajtu. Novina je da su od ove godine ugovori, koje je sklopila lokalna samouprava, dostupni na našem sajtu. Tu su i oni sporni  sa „Asom“ i „Parking sistemom“ - rekao je na kraju konferencije Vojinović.

Paketići za štićenike "Naše kuće"

Datum: 28.12.2010.

 Predsednik opštine Ilija Vojinović i njegova pomoćnica Gordana Bulatović, u pratnji „Deda Mraza“, posetili su danas Centar za dnevni boravak osoba sa smetnjama u razvoju „Naša kuća“ i podelili štićenicima 30 novogodišnjih paketića. Za ovu namenu iz opštinskog budžeta izdvojeno je 30.000 dinara.

Za goste iz lokalne samouprave priređen je prigodan program u vidu pesama, recitacija i kolektivnih igara u kojim su nastupili korisnici usluga ove ustanove.

Inače, iz opštinske kase za narednu godinu predviđena su četiri miliona dinara za Centar za dnevni boravak osoba sa smetnjama u razvoju „Naša kuća“.

Bez otpuštanja, ali i bez većih plata u "Autoprevozu"

Datum: 28.12.2010.

Kikindski „Autoprevoz“ ovu godinu završiće sa pozitivnim bilansom, jer se štedelo na rezervnim delovima, a sklopljen je i veliki broj ugovora sa školama. Iako je bilo planirano, niko neće biti otpušten kao tehnološki višak jer firma nema novca za otpremnine, ali se zato ni plate neće povećavati. Ovo je, između ostalog, rekao na konferenciji za medije direktor ovog javnog preduyeća Mićo Stojanović.

Javno preduzeće „Autoprevoz“ ovu godinu započelo je sa 15 miliona dinara minusa, a na kraju prošlog meseca saldo je bio pozitivan za četiri miliona.

-Cilj je bio da se u 2010. prihoduje 280 miliona dinara. Za sada su ostvarena 272 miliona, a godina će biti završena pozitivnim bilansom. Nismo kupovali rezervne delove i tako smo smanjili rashode i zalihu u magacinu. Sada više nemamo 50 rezervnih guma, kao što je to bio slučaj ranije, nego pet. Pre se to radilo tako da direktor, recimo, kupi 60 guma i uzme sebi procenat, i to je samo slučaj sa gumama, a bilo je i drugih sličnih aranžmana - rekao je Stojanović.

Veća zarada ostvarena je i na ekskurzijama. Dok su se ranijih godina zaključivala po tri ugovora, ove i prošle godine „Autoprevozovi“ autobusi vozili su decu na 30 ekskurzija, a postoje dogovori i sa školama u Zrenjaninu i Novom Sadu.  Istovremeno, cene su prošle godine povećane samo jednom, i to od šest do osam odsto u prigradskom saobraćaju. U „Autoprevozu“ trenutno ima 196 zaposlenih, ali još uvek postoji višak od 50 do 70 ljudi, i to u svim sektorima, od administrativnih radnika, do vozača i konduktera.

Kolektivni ugovor garantuje isplatu 200 evra po godini staža u slučaju tehnološkog viška, što ovo preduzeće ne može da isplati, a sindikat nije pristao na smanjenje otpremnine.  

-Plan je bio da, uz adekvatnu otpremninu, do marta naredne godine smanjimo broj radnika za 30. U tom slučaju bismo i povećali plate zaposlenima. Pošto to sada nije moguće, plate će se povećati samo za proecenat projektovane inflacije - kaže Stojanović.    

On je rekao da je u 2010. zaposleno petoro radnika, od toga jedan pripravnik, troje na određeno vreme i samo jedan, pravnik, za stalno. Nekadašnji radikali, napomenuo je Stojanović, za četiri godine zaposlili su 86 ljudi, od tog broja 59 je ostalo u „Autoprevozu“, a ostali su sami napustili firmu.

Usvojen budžet za 2011. godinu

Datum: 27.12.2010.

 Na današnjoj sednici Skupštine opštine, odbornici su usvojili odluku o budžetu za narednu, 2011. godinu, što znači da bi u opštinsku kasu trebalo bi da se slije 1.795.400.000 dinara, na koliko su projektovani prihodi i rashodi.
Budžet bi najviše trebalo da puni porez na dohodak (490 milona dinara), porez na imovinu (125 miliona), transferi od drugih nivoa vlasti (325 miliona), kao i rudna renta u iznosu od 556 miliona dinara.
Kada je reč o trošenju novca, za osnovno obrazovanje predviđeno je za narednu godinu izdvajanje u iznosu od 83,8 milona dinara, za srednje 32 miliona, za kulturu 111, fizičku kulturu 82, informisanje 27 miliona. Za socijalnu zaštitu namenjeno je 114 miliona dinara, društvenu brigu o deci 140, poljoprivredu i malu privredu 65 miliona. Za uređenje grada planirano je 667 miliona, Opštinsku upravu 202, Opštinsko veće 84 i Skupštinu opštine 15 miliona dinara.
U obraćanju odbornicima, predsednik opštine Kikinda Ilija Vojinović je istakao da je budžet za 2011. godinu u najvećoj meri posvećen razvoju i brizi o socijalnim potrebama stanovništva.
- Za navedene potrebe predviđeno od skoro 55 odsto rashoda. Mislim na sredstva namenjena za Javno preduzeće „Direkcija za izgradnju grada“, Opštinsku stambenu agenciju, za socijalnu zaštitu, društvenu brigu o deci, poljoprivredu i malu privredu. Kada se tome doda i novac namenjen osnovnom i srednjem obrazovanju, dolazimo do preko 61. procenta, odnosno skoro dve trećine opštinske kase. Naš najznačajniji razvojni plan je nastavak izgradnje fekalne kanalizacije u delu nekadašnje „četvrte Mesne zajednice“ i Velikom bedemu, rekonstrukcija najvažnijih saobraćajnica, kao i izgradnja socijalnih stanova u Ulici Pere Segedinca. I dalje ćemo subvencionisati prevoz srednjoškolaca sa sela, a nstavićemo da razvijamo ustanovljene oblike socijalne zaštite, poput projekta „Naša kuća“ za osobe sa posebnim potrebama, rad prihvatilišta za stara lica, klubove za stariju populaciju, službu za pomoć u kući takođe namenjenu ovim osobama. Procenat za izdvajanje za sport i kulturu je među najvišim u državi - naznačio je, između ostalog, Vojinović u ekspozeu pred usvajanje odluke o budžetu.


Pre toga, odbornici su usvojili drugi po redu rebalans opštinskog budžeta za 2010. godinu. Na bazi ostvarenih prihoda i rashoda za 11 meseci ove godine, utvrđen je budžet u iznosu od 1.670.678.000 dinara.
Odbornici su dali saglasnost na program poslovanja u 2011. godini Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju grada“, Opštinske stambene agencije, „Informativnog centra Kikinda“, Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu, Javnog komunalnog preduzeća „6. oktobar“, Javnog preduzeća „Toplana“ i Javnog preduzeća „Autoprevoz“.
Usvojena je informacija o merama koje su preduzete radi sprečavanja zagađenja u kikindskoj opštini. Pre svega, reč je o čišćenju kanala „Dunav-Tisa-Dunav“ kod Vodica i prečišćavanju otpadnih voda nakon žalbe stanovnika u Banatskoj ulici, Vodice i na putu za pristanište.


Doneta je odluka o potvrđivanju članstva Opštine Kikinda u Stalnoj konferenciji gradova i opština-Savezu gradova i opština Srbije.
Usvojena je i odluka o merama koje je potrebno sprovesti i obezbediti u toku uklanjanja objekata.
Usvojen je plan detaljne regulacije puta od Iđoša ka mostu na Tisi kod Ade, čija izgradnja bi trebalo da bude okončana tokom naredne godine.
Odbornici su za direktorku „Doma zdravlja“ imenovali Jelicu Kalaba, a za direktora Istorijskog arhiva imenovan je Dragomir Tomin.
Razrešeni su i imenovani pojedini članovi upravnih i nadzornih odbora nekih javnih preduzeća i ustanova čiji je osnovač Skupština opštine, kao i pojedini članovi školskih odbora.

Na božićnoj misi

Datum: 25.12.2010.

 Predsednik Skupštine opštine Kikinda Šandor Talpai i član Opštinskog veća Nenad Grbić, prisustvovali su  božićnoj misi, koja je služena u katoličkoj crkvi u Kikindi.


Predstavnici lokalne samouprave čestitali su Božić župniku Rimokatoličkog ureda u Kikindi  Palu Semerediju, koji je nakon mise priredio prijem za goste u Rimokatoličkom crkvenom uredu.  


Semeredi je zahvalio na čestitkama i rekao da je Božić veliki dan.
- To je pruka o bogu, ali i o čoveku. NJena osnova je da možemo da vidimo ljubav božju. Bog je poslao svog sina da nas spasi od greha i da nam omogući spas - rekao je župnik Rimokatoličkog ureda Pal Semeredi i čestitao svima koji slave Božić.