Nadležnost lokalnog ombudsmana
Lokalni ombudsman grada Kikinde nezavisno i samostalno kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem organa uprave ili javnih službi, ako se radi o povredi propisa i akata jedinice lokalne samouprave. Organi uprave i javne službe podrazumevaju Gradsku upravu, Gradsko veće, kada postupa kao drugostepeni organ u upravnom postupku, službe, javna preduzeća, ustanove i organizacije, kao i druge organizacione oblike čiji je osnivač grad Kikinda Pod pojmom građanin, podrazumevaju se fizička lica, domaći i strani državljani, kao i domaća i strana pravna lica o čijim pravima i obavezama odlučuje organ, odnosno služba. Lokalni ombudsman prati stanje u organu, odnosno službi u cilju unapređenja dobrog upravljanja u gradu i inicira izmene gradskih propisa u skladu sa statutom i ovom odlukom. Lokalni ombudsman ne može uzeti u razmatranje zahtev za pokretanje postupka koji se odnosi na rad Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća, osim ako postupa kao drugostepeni organ u upravnom postupku. Položaj lokalnog ombudsmana Lokalni ombudsman štiti prava građana od nezakonitog i nepravilnog rada organa, odnosno službe, kada su povređeni propisi grada i za svoj rad odgovara samo Skupštini grada, u skladu sa ovom odlukom. Postupanje lokalnog ombudsmana Lokalni ombudsman postupa povodom pritužbi građana koji tvrde da su im aktom organa, odnosno službe povređena prava i slobode i po sopstvenoj inicijativi. Poslovi Lokalni ombudsman obavlja sledeće poslove:
Pokretanje postupka Lokalni ombudsman postupa po pritužbi lica koje smatra da mu je aktom, radnjom ili nečinjenjem organa, odnosno službe povređeno neko pravo ili po sopstvenoj inicijativi. Pritužba se može podneti kada su iscrpljena redovna pravna sredstva ili kada protiv akta na koji se pritužba odnosi ne postoje redovna pravna sredstva, ili bi za podnosioca mogla nastupiti velika i nepopravljiva šteta ako bi se sačekalo okončanje postupka po pravnom sredstvu. Podnosilac pritužbe Bilo koje lice koje smatra da mu je aktom ili radnjom organa, odnosno službe povređeno neko pravo može uputiti pritužbu lokalnom ombudsmanu. Sadržina pritužbe Pritužba se podnosi u pisanom obliku, uključujući sve oblike elektronske komunikacije ili usmeno na zapisnik kod lokalnog ombudsmana i ne podleže plaćanju takse. U pritužbi se navode:
Rok za podnošenje pritužbe Pritužba se podnosi u roku od godinu dana od dana dostavljanja konačnog upravnog akta, odnosno od preduzimanja poslednje radnje na koju se pritužba odnosi. Pritužba se može podneti i pre nastupanja konačnosti akta ako bi čekanje na konačni upravni akt podnosiocu pritužbe nanelo nenadoknadivu štetu. Preuzmite obrazac pritužbe Lokalnog ombudsmana možete kontaktirati na sledeće načine: lično: Kikinda, Trg srpskih dobrovoljaca 30 (rad sa strankama radnim danima od 9-12 časova) telefon: 0230/437-045 email: ombudsman@kikinda.org.rs |